Listing 1 - 10 of 18 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Toen West-Europa zich nog in het centrum van het politiek-economische wereldsysteem bevond en zichzelf daardoor als referentiepunt voor de mondiale cultuur zag, hoefde het zich niet te verdiepen in de vraag: "Hoe kijken de 'anderen' naar ons?" Met de verschuivende machtsverhoudingen zijn evenwel veel van de vroegere vanzelfsprekendheden verdampt. Hoe de leiders van de Volksrepubliek China ons evalueren, of hoe de islami(s)tische wereld ons definieert, doet er wel degelijk toe, zij het om uiteenlopende redenen. In een multipolaire wereld hebben wij niet langer het alleenrecht de anderen een plaats te geven maar worden wij zelf een rol toegemeten. Het gevaar is reëel dat we terugvallen op een loopgravenidentiteit en de 'anderen' als vijanden bestempelen, omdat die onze belangen belagen. Dat een aantal van deze belangen helemaal niet te rechtvaardigen vallen, of dat er geen redenen zijn om er een monopolie op te eisen, wordt al eens uit het oog verloren. Bij dit alles wordt het cliché over 'de anderen' niet geschuwd en gaan we eerder af op percepties dan op de werkelijkheid. In dit boek wordt gepleit voor een genuanceerde benadering van de problematiek van het benoemen en benoemd te worden. Tevens wordt gepoogd om het proces ervan een solidere basis te verschaffen, los van de retoriek, maar refererend aan bredere machtsrelaties. Spiegelpaleizen is één pleidooi tegen de verschraling van het denken rond identiteit die al te vaak gezien wordt als vastomlijnd en statisch in de tijd. Vandaar dat ook de structuur ervan eerder lijkt op een wandeling met wisselende perspectieven dan wel op een rit over de autosnelweg van dat ene gelijk.
Ethnology. Cultural anthropology --- Sociology of culture --- Other (Philosophy) --- Political science --- Administration --- Civil government --- Commonwealth, The --- Government --- Political theory --- Political thought --- Politics --- Science, Political --- Social sciences --- State, The --- Alterity (Philosophy) --- Otherness (Philosophy) --- Philosophy --- Political aspects --- Social aspects --- Europe --- Council of Europe countries --- Eastern Hemisphere --- Eurasia --- Foreign public opinion. --- culturele antropologie --- etnologie
Choose an application
In Vlaanderen kunnen de academici, denkers en onderzoekers die dit boek schreven makkelijk worden weggezet als wereldvreemde dromers.Vlaanderen leeft in de hype van de zelfstandigheid, van de onafhankelijkheid, van het zelf beter en anders doen. Politiek en media draaien rond de vragen of het confederalisme dan wel het separatisme zal zegevieren, en of een rechtse regering aan de macht kan komen, en hoe dat dan zal gebeuren.Dit boek staat dwars op die bekommernis. Met een duidelijke stelling over hoe aan politiek te doen, en uitgaande van een analyse van de nieuwe wereldorde, bepleiten de auteurs een progressieve politiek op meerdere schalen.Want alleen op Vlaamse schaal is een linkse politiek niet mogelijk. Het Vlaams-nationalisme kan niet anders dan neoliberaal en conservatief zijn. Omdat de mondiale krachtsverhoudingen de politieke niveaus herbepalen is een Belgische én Europese én mondiale én stedelijke visie noodzakelijk. De auteurs duiden nieuwe breuklijnen voor een progressieve politiek aan en behandelen verschillende hete hangijzers: duurzame transitie, sociaal beleid, stedelijk samenleven, superdiversiteit, vernieuwde democratie.Een boek aan de andere kant van het spectrum. Vanuit de wereld bekeken lijkt de Vlaamse politiek wel... wereldvreemd. (Bron: covertekst)
politiek --- Political philosophy. Social philosophy --- ideologie --- Flanders --- 331 Politiek. Vlaanderen --- binnenlandse politiek --- Ideologieën --- 323 --- Political science --- Philosophy --- Social sciences --- PXL-Social Work 2015 --- sociale vraagstukken --- sociale ethiek --- Ideologieën
Choose an application
De auteurs onderzochten lokale netwerken die opgezet worden ter bevordering van de participatie van mensen in armoede aan cultuur, jeugdwerk en sport in Vlaanderen. Welke netwerken worden idealiter gevormd en welke pogingen zien we ontstaan? Waarop stranden zij of welke formules blijken succesvol overeind te blijven? Welke functie wordt eraan verbonden? Welke instrumenten zetten zij in om de opdracht te vervullen? In dit onderzoek laten de auteurs zich gidsen door de visie van beleidsmakers, maar ook door die van de doelgroep. Welke invulling moet er volgens hen gegeven worden aan vrije tijd? Welke drempels bemoeilijken het participeren aan de verschillende activiteiten? Is er voldoende inspraak voor iedereen? Dit boek biedt inspiratie aan gemeenten en steden bij de eerste stappen naar een lokaal netwerk. Vooral wie overweegt een lokaal netwerk op te zetten of voor wie ervan overtuigd is dat iedereen recht heeft op vrije tijd kan dit boek een kapstok zijn
integratie --- Kansarmen ; sociaal-cultureel werk. --- jeugdwerk --- cultuurparticipatie --- vrijetijdsbesteding --- sociale netwerken --- sportbeleid --- Sociology of cultural policy --- Social policy --- Sociology of leisure --- Flanders --- Art --- Science --- Kansarmoede --- Sociale uitsluiting --- Samenleving --- Participatie --- Cultuur --- Jeugdwerk --- Sport --- Sociale netwerken --- Vrijetijdsbesteding --- Lokaal beleid --- Sociaal-cultureel werk --- 666 Armoede --- Armoede --- Participatie, maatschappelijke --- Cultuur (kultuur) --- 379.8 --- Vrije tijd --- Netwerken --- 092653.jpg --- Kansarmen ; sociaal-cultureel werk --- Sociology of culture --- Sociaal netwerk --- Recreatie --- Toerisme --- Technologie --- Voeding --- Maatschappij --- Drank --- Gezondheid
Choose an application
Tarik Fraihi is bekend geworden met enkele scherpe opiniestukken over de "integratie-industrie". Ook in dit boek sabelt hij het integratiebeleid neer, het is een "klungelbeleid", en het heersend concept van integratie komt neer op een "zuiveringsproces", "een opgelegd ontwikkelingstraject dat de allochtoon moet doorlopen om in de gratie te vallen van de autochtone meerderheid". Fraihi wil een alternatief, een diversiteitsbeleid. Daartoe verkent hij eerst en ruim (drie hoofdstukken) wat 'het verschil' is, of liever, hoe er in de huidige maatschappij met verschillen wordt omgegaan: stereotypen, vooroordelen, islamofobie, cultureel racisme, etnocentrisme, onverschilligheid. Ook het cultuurrelativisme, dat aan de meeste ideeën over [lees meer] multiculturalisme ten grondslag ligt, wordt bekritiseerd omdat het mensonwaardige praktijken verdoezelt omwille van de cultuur van de ander. Fraihi pleit voor een cultuurrealisme. Cultuurverschillen zijn er, maar mogen niet als absoluut of onveranderlijk worden beschouwd, en cultuur speelt een even belangrijke rol als economie of politiek. Culturen kunnen en moeten dus veranderen -- en Fraihi spreekt zich heel duidelijk uit tegen extremistische, vrouwonvriendelijke en conservatief-isolerende tendensen in de moslimgemeenschap -- maar mogen niet het onderwerp zijn van een vernietigend assimilatiebeleid. In zijn voorstellen voor een beter beleid benadrukt Fraihi het, aan de kant van de overheid, wegwerken van discriminaties in de arbeids- en onderwijssectoren, en, aan de kant van de minderheden, het stimuleren van de emancipatie via sterke zelforganisaties. Deze vrij voor de hand liggende voorstellen komen minder goed uit de verf dan zijn kritiek op de huidige toestand, en hij wordt soms behoorlijk moralistisch (dit moet en dat moet...) en naïef-hoopvol (een cultuurpluralistische samenleving als een pointillistisch schilderij...). Fraihi is eerder een filosoof dan een politicus, dat merk je aan zijn scherp vermogen tot cultuurkritiek, maar ook bv. aan een interessante redenering, schatplichting aan Richard Rorty, waarin hij minderheden presenteert als hefbomen voor meer stabiliteit in de samenleving. [Chris Bulcaen] Copyright (c) Vlabin-VBC2004Bron: http://www.deleeswolf.be
Sociology of minorities --- multiculturele samenleving --- Sociology of culture --- Equality --- Minorities --- Multiculturalism --- 316.7 --- beeldvorming --- etnisch-culturele minderheden --- sociologie, cultuur --- 313 --- Intercultureel --- Moslim --- Multiculturele samenleving --- Ongelijkheid --- Vooroordelen --- sociale ongelijkheid --- minderheden --- allochtonen --- culturele identiteit --- interculturaliteit --- vooroordelen --- 186.6 Jeugd(sanctie)recht --- 668.6 Multiculturele samenleving --- #A0408A --- 316.7 Cultuursociologie --(algemeen) --- Cultuursociologie --(algemeen) --- Egalitarianism --- Inequality --- Social equality --- Social inequality --- Political science --- Sociology --- Democracy --- Liberty --- Rassen- en minderhedenvraagstuk - Vluchtelingenvraagstuk --- 325 --- 301.17 --- rassen-, minderheden- en vluchtingenvraagstukken --- Minderheden --- Cultuurverschillen --- Uitsluiting --- Ongelijkheden --- Multiculturele samenleving. --- Minderheid --- Cultuurverschil --- multiculturalisme
Choose an application
One of the foremost challenges for contemporary Europe is the integration of new immigrants and their children. The second generation constitutes a rapidly growing and highly visible group of metropolitan youth that faces the dilemma of navigating their ethnic identities in a world that puts a premium on assimilation. This volume examines the lives of the second generation in fifteen European cities, from their educational background to their professional lives to their own cultural and religious identities. This book is both theoretically and empirically important, as no other work has been able to compare these second-generation groups along key indices of integration in so many European countries.
Multiculturalism --- Europe --- Youth --- Race relations --- Emigration and immigration --- Europe -- Emigration and immigration. --- Europe -- Race relations. --- Multiculturalism -- Europe. --- Political Science --- Law, Politics & Government --- Immigration & Emigration --- Emigration and immigration. --- Race relations. --- Sociology --- Social conditions. --- Social theory --- Social sciences --- Council of Europe countries --- Eastern Hemisphere --- Eurasia --- Sociology of minorities --- Age group sociology --- Germany --- Austria --- France --- Spain --- Sweden --- Netherlands --- Belgium --- Switzerland --- Multiculturalism - Europe --- Europe - Race relations --- Youth - Europe --- Europe - Emigration and immigration --- sociology --- sociologie --- Brussels --- Labour economics --- Stockholm
Choose an application
De RTBF-journalist schrijft over hoe hij, opgegroeid in Namen, gestudeerd in Leuven en daarna als journalist werkzaam bij VRT én RTBF, langzaam maar zeker Vlaanderen leerde kennen en zien door Waalse ogen. Een humoristisch boek met ontelbare weetjes over Wallonië en Vlaanderen, hoe we verschillen en toch weer niet.
History of Belgium and Luxembourg --- anno 2000-2009 --- anno 1980-1989 --- anno 1960-1969 --- anno 1970-1979 --- anno 1990-1999 --- Wallonia --- Walloons --- Wallons --- Attitudes --- Belgium --- Belgique --- Politics and government --- Ethnic relations --- Politique et gouvernement --- Relations interethniques --- Nationalism --- Ethnic identity --- Wallonia (Belgium) --- BPB1104 --- Identité --- Wallonie --- 651.3 Waalse maatschappij en identiteit --- sociologie --- wallonie --- 332.2 --- Vlaanderen --- Wallonië --- culturele identiteit --- Identiteit --- Taalkwestie --- Ethnology --- Consciousness, National --- Identity, National --- National consciousness --- National identity --- International relations --- Patriotism --- Political science --- Autonomy and independence movements --- Internationalism --- Political messianism --- Wallonie (Belgium) --- Région wallonne (Belgium) --- Ethnic relations. --- Language policy --- #gsdb8 --- Sociology of culture --- Flanders --- 920 --- federalisme --- geschiedenis België --- histoire Belgique --- Walloons - Biography --- Walloons - Ethnic identity --- Nationalism - Belgium - Wallonia --- Belgium - Ethnic relations
Choose an application
De honderdste verjaardag van de Eerste Wereldoorlog in 2014-2018 zal ook lokaal niet onopgemerkt voorbijgaan. Tientallen steden en gemeenten maken zich klaar om hun oorlogsverleden uit te pluizen en te presenteren. Maar wat valt er eigenlijk te herdenken? Wat weten we over dat vreemde conflict in onze achtertuin? Hoe vertalen we een bezettingsgeschiedenis naar projecten voor een breed publiek? Dit boek is geen klassiek geschiedenisboek over bezet België, maar nodigt de lezer uit om zelf creatief aan de slag te gaan met het lokale oorlogsverleden. Het brengt prikkelende vragen en methodes van de academische geschiedschrijving naar het brede publiek. Zo kunnen cultuurbeleidscoördinatoren, leerkrachten, erfgoedwerkers en al wie geïnteresseerd is in het vaak exotische lokale verleden, zelfstandig het traject afleggen van idee naar tentoonstelling, van archiefvondst naar toeristische wandelroute. (flaptekst) Ter nagedachtenis van WO I organiseert men allerlei herdenkingsactiviteiten. Hoe zet je zo'n herdenkingsproject op? Waar vind je materiaal om je project te stofferen? Welke thema's kun je belichten?
History as a science --- Eerste Wereldoorlog --- History of Belgium and Luxembourg --- anno 1910-1919 --- Wereldoorlog 1 --- Publieksprojecten --- oorlog --- 1914 - 1918 --- World War, 1914-1918 --- Social aspects --- Historiography --- Belgium --- History, Local --- C3 --- Wereldoorlog I --- erfgoed --- handleiding --- KADOC - Documentatie- en Onderzoekscentrum voor Religie, Cultuur en Samenleving (1977-) --- geschiedenis --- jubilea --- projecten --- 866 Herdenking en herinnering --- Kunst en cultuur --- Guidebooks --- Cultural property [Protection of ] --- History --- 20th century --- 927.5 --- World War, 1914-1918 - Belgium - Anniversaries, etc --- World War, 1914-1918 - Social aspects - Belgium - Historiography --- Belgium - History, Local --- oorlog. --- 1914 - 1918. --- Eerste Wereldoorlog.
Choose an application
May plaatst het gedachtegoed van N-VA in een historische context: de invloed van Edmund Burke, de erfenis van de verlichting. Vervolgens analyseert hij hoe N-VA haar ideologie inzet in de politieke strijd: mediastrategie, voorstelling van zichzelf en de wereld, communicatie op sociale media, blogs etc.
Political parties --- Nieuw-Vlaamse Alliantie --- Belgium --- Politics and government --- Nieuw-Vlaamse Alliantie. --- Politics and government. --- Political science --- Nationalism --- Partis politiques --- Science politique --- Nationalisme --- Belgique --- Politique et gouvernement --- Flemish movement --- 21st century --- Dissertations --- Ideology --- Political aspects --- Flanders (Belgium) --- #KVHA:Cultuurgeschiedenis; Vlaanderen --- #KVHA:Politiek; België --- #KVHA:N-VA --- 949.3.09 --- BPB1301 --- 384.11 N-VA --- #SBIB:323H314 --- politiek, binnenland --- politieke partijen --- politieke strekkingen --- Parti politique --- Flandre --- 949.3.09 Geschiedenis van de Vlaamse beweging --- Geschiedenis van de Vlaamse beweging --- Belgische politieke partijen: V.U. / N-VA, SPIRIT --- 329 --- Politieke partij --- België --- Vlaanderen --- Theses --- Politiek --- Ideologieën --- NVA --- Democratie --- Communicatie --- Massamedia --- Verlichting --- Web 2.0 --- национализъм --- kansallisuusaate --- nazzjonaliżmu --- nationalism --- nacionalizam --- nacionalismus --- nacionālisms --- национализам --- nacionalizëm --- Nationalismus --- nacionalizmus --- naționalism --- nationalisme --- nacionalismo --- nacionalizem --- rahvuslus --- nazionalismo --- nacjonalizm --- εθνικισμός --- nacionalizmas --- σωβινισμός --- sciovinismo --- sovinizmus --- шовинизъм --- chovinismo --- chauvinisme --- Chauvinismus --- шовинизам --- şovinism --- szowinizm --- sovinismi --- chauvinismo --- šovinizmas --- šovinismus --- šovinism --- chauvinism --- šovinizam --- Bélgica --- Belgija --- Belgien --- Belgie --- Belgicko --- Beļģija --- Белгија --- Belgio --- Белгия --- Belgia --- il-Belġju --- An Bheilg --- Βέλγιο --- Belgjika --- Belgia Kuningriik --- Beļģijas Karaliste --- Royaume de Belgique --- Belgian kuningaskunta --- Belgické kráľovstvo --- Koninkrijk België --- Belgijos Karalystė --- das Königreich Belgien --- Βασίλειο του Βελγίου --- Kingdom of Belgium --- Кралство Белгија --- Краљевина Белгија --- Belgické království --- Reino de Bélgica --- ir-Renju tal-Belġju --- Regatul Belgiei --- Kongeriget Belgien --- Кралство Белгия --- Mbretëria e Belgjikës --- Belga Királyság --- Królestwo Belgii --- Konungariket Belgien --- Reino da Bélgica --- Kraljevina Belgija --- Regno del Belgio --- Verlichting (cultuurgeschiedenis) --- Ideologie --- N-VA --- Media --- Maatschappij --- Film --- náisiúnachas --- Political parties - Belgium --- Belgium - Politics and government --- Belgium - Politics and government - 21st century
Choose an application
Beleidsvoerders en justitie spreken vandaag onophoudelijk hun verontwaardiging uit over het opruiende en antidemocratische gedrag van de radicale islam in Vlaanderen. Nochtans signaleert de auteur van dit boek, ex-straathoekwerker Peter Calluy uit Boom, al sedert 2004 dat er zich vanuit radicaal islamitische hoek verontrustende fenomenen voordoen die een bedreiging vormen voor de rechtstaat en die funest zijn voor de maatschappelijke visie en mentale integriteit van jongeren met een islamitische achtergrond.Peter Calluy, die als roepende in de woestijn en vechter tegen windmolens zijn job verloor in zijn pogingen om op een integere manier het probleem aan de kaak te stellen, vertelt zijn persoonlijke verhaal en kadert dit in een brede analyse van een rampzalig multiculturalisme dat weliswaar politiek correct was maar volledig gefaald heeft als project van maatschappelijke integratie.Calluy vertelt over de eerste radicale experimenten van Fouad Belcacem (alias Abu Imran, woordvoerder van Sharia4Belgium) in 2004 aan de oevers van de Rupel. In dezelfde gemeente Boom onstond toen ook de vzw Jongeren voor islam, de voorloper van de vereniging Al Mawada die in 2009 de hoofddoekenkwestie in de Antwerpse Athenea aanstuurde met hun huisimam Nordin Taouil in een hoofdrol. Diezelfde vereniging organiseert congressen met bedenkelijke islamitische predikers die honderden jeugdige toehoorders lokken. Leden van Al Mawada geven trouwens mee de redactie vorm van de Moslim Televisie en Radio Omroep (MTRO) en poseren trots met beruchte terreurverdachten op internationale congressen.Kroniek van een aangekondigd onheil is een aanklacht tegen een te lakse overheid die jarenlang heeft laten betijen en nu met pseudoverontwaardiging haar wonden likt. Maar het is vooral een eerlijk, moedig en onverholen pleidooi voor gelijke mentale en fysieke bescherming van overheidswege voor alle kinderen en jongeren, en dit in het licht van Artikels 28 en 29 van de Universele verklaring van de rechten van de mens.
Islam --- Flanders --- MULTICULTURALISME -- 323.39 --- MAATSCHAPPELIJKE INTEGRATIE -- 323.39 --- STRAATHOEKWERKERS -- 323.39 --- Radicalism --- Religious aspects --- Belgium --- Flanders (Belgium) --- Islam and politics --- BPB1401 --- Islam ; Vlaanderen --- islam --- Radicalisme --- #SBIB:316.331H300 --- #SBIB:316.331H421 --- #SBIB:39A10 --- 081 Godsdienst --- 668.6 Inburgering en integratie --- 668.6 Multiculturele samenleving --- Mohammedanism --- Muhammadanism --- Muslimism --- Mussulmanism --- Religions --- Muslims --- Politics and Islam --- Political science --- 2 --- Godsdienst en samenleving: algemeen --- Morfologie van de godsdiensten: Islam --- Antropologie: religie, riten, magie, hekserij --- Political aspects --- Islam in het Westen --- Fundamentalisme --- Vlaanderen --- Multiculturele samenleving --- Maatschappij --- Politiek --- Seksualiteit --- Theater --- Wetenschap --- Architectuur --- Film --- Godsdienst --- Cultuur --- Media --- Kleuter --- Emigratie --- Technologie --- Kind --- Geschiedenis --- Voorlichting --- integratie --- werkloosheid --- integratiewerkers --- godsvrede --- secularisatie --- Boom --- deontologie --- El Islaah --- Jongeren Voor Islam --- JVI --- Arabisch-Europese Liga --- AEL --- de MDP --- democratie --- vrijheid van kritiek --- methodieken van het straathoekwerk --- 1999 --- Darwinjaar --- Mano Mundo --- wetenschap --- Sharia4Belgium --- Fouad Belkacem --- Abu Imran --- Al Mawada --- De Middenweg --- radicale islam
Choose an application
32 eminente auteurs uit binnen- en buitenland geven een kritische kijk op de essentie van de islam als politieke religie. De rode draad door de uiteenlopende beschouwingen heen: wegens zijn fundamentele uitgangspunten kan de islam nooit compatibel zijn met de liberale democratische rechtsorde. Het werk wordt een referentiepunt in het islamdebat dat ook in onze contreien een apocalyptische scheiding der geesten teweeg heeft gebracht.Vandaag spreekt Abdelwahab Meddeb erg mild over de actuele ziekte van de islam, noemt Ayaan Hirsi Ali Mohammed een perverse tiran, en zegt de Turkse premier Erdogan dat de islam niet kan worden onderverdeeld in gematigd en niet-gematigd. Het is dan ook verbijsterend dat de postmoderne politiek correcte elite het spook van de islam dat door Europa waart zo geestdriftig omarmt. Allicht komen sommige postmoderne verlangens overeen met de naïeve dromen van 30 jaar geleden: zoals progressieven ooit hoopten op een zogenaamd eurocommunisme, zo duimen westerse linkse fellowtravellers vandaag voor een euro-islam. Maar net zoals het communisme haaks stond op de waarden van het Westen, zo kan ook de islam, die zoals elk ander stelsel een onwrikbare essentie heeft, nooit compatibel zijn met de liberale rechtsorde. Anders dan de politiek correcte intellectuelen die de islam omarmen met dezelfde kracht waarmee ze ooit het katholicisme bekampten, zijn de auteurs van dit boek geen dhimmi's, maar rationele onderzoekers met een open geest. Ze zien allen de islam als een imminent gevaar dat voor de zoveelste keer Europa tracht binnen te dringen en daarbij sluipenderwijs allerlei methodes aanwendt. Want dat is ab initio de missie van de islam: het streven naar een wereldkalifaat, en de verwende narcistische en gutmenschliche Europeaan slaapt - naar het woord van Bruce Bawer -, ingedommeld als hij is door zijn eigen goedmenend en weldenkend humanistisch gezoem
Islam --- Islam en maatschappij --- Islam en het Westen --- Islam and politics --- BPB1012 --- islam --- #GGSB: Islam --- 081 Godsdienst --- Politics and Islam --- Political science --- 2 --- Political aspects --- 217.6 --- #SBIB:316.331H300 --- #SBIB:316.331H421 --- #SBIB:39A10 --- Islam in het Westen --- Godsdienst en samenleving: algemeen --- Morfologie van de godsdiensten: Islam --- Antropologie: religie, riten, magie, hekserij --- Godsdienst --- Politiek --- Kritiek --- islám --- ισλαμισμός --- Iżlam --- islamas --- islams --- islamismo --- iszlám --- ислям --- ислам --- mahomedanism --- islamism --- moslimský veriaci --- islámské náboženství --- sunita --- islámská církev --- mohammedanisme --- šíita --- mohamedanizmus --- muslimi --- muhamedanisme --- mohamedánstvo --- Mohammedanism --- muhameedlus --- suna --- muhamedānisms --- muslimské náboženství --- muhamettilaisuus --- mahometonybė --- mešita --- Muhamedanizëm --- Filosofie --- Psychologie --- Sociologie --- Maatschappij --- Seksualiteit --- Theater --- Wetenschap --- Architectuur --- Man --- Film --- Cultuur --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Media --- Kleuter --- Verpleegkunde --- Volwassene --- Technologie --- Kind --- Geschiedenis --- Voorlichting --- Ioslam --- politiek --- mondiale islam --- José Ortega y Gasset --- Tariq Ramadan --- Europa --- Allah --- India --- Koran --- islamofobie --- Andalusië --- dhimmi --- Jihad --- oorlog --- Sharia --- vrijheid --- vrede --- de Arabische wereld --- islamisering --- het Islamitisch Manifest --- Jodendom --- de christelijke Arameëers --- mensenrechten --- slavernij --- Devsirme --- het Midden-Oosten --- fascisme --- democratie
Listing 1 - 10 of 18 | << page >> |
Sort by
|